Umowy na POW podpisane

Share

Jak informuje GDDKIA, w dniu dzisiejszym podpisano umowy na projekt i budowę a także na nadzór nad budową ostatniego odcinka Południowej Obwodnicy Warszawy pomiędzy węzłami Puławska i Lubelska, w tym tak długo oczekiwanego mostu na Wiśle. Ponieważ na czas realizacji zadania Wykonawcy mają 41 miesięcy (bez okresów zimowych) inwestycja powinna zakończyć się latem 2020 roku.

POW
Orientacyjna lokalizacja budowy POW, źródło: GDDKiA

Zadanie zostało podzielone na 3 odcinki realizacyjne:

  • odcinek A, długości ok. 4,6 km od węzła Puławska do węzła Przyczółkowa z budową tunelu pod  Ursynowem, wykona  Astaldi S.p.A. za kwotę umowną ok. 1 222 mln zł.
  • odcinek B, długości ok. 6,45 km od węzła Przyczółkowa do węzła Wał Miedzeszyński wraz z mostem przez Wisłę, wykona konsorcjum: Gulermak Agir Sanayi Inssat ve Taahhut A.S.i PBDiM Mińsk Maz. za kwotę umowną ok. 757,6 mln zł.
  • odcinek C, długości ok. 7,45 km od węzła Wał Miedzeszyński do węzła Lubelska z budową estakad nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym wykona Warbud S.A. za kwotę umowną ok. 561,7 mln zł.

Nadzór nad inwestycją będzie sprawować firma Egis Polska Inżynieria Sp. z o.o., z którą została podpisana umowa na kwotę ok. 53,4 mln zł.

Podpisanie umowy, źródło: GDDKIA
Podpisanie umowy, źródło: GDDKIA

W ramach realizacji POW na odcinku pomiędzy węzłem Puławska a węzłem Lubelska przewidziana jest m.in. budowa:

– drogi ekspresowej długości 18,5 km, posiadającej 2 jezdnie po 3 pasy ruchu
– tunelu pod Ursynowem
– mostu przez Wisłę
– estakad nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym
– węzłów: „Ursynów”, „Przyczółkowa”, „Wał Miedzeszyński”, „Patriotów” oraz docelowo przewidziano dodatkowy węzeł „Czerniakowska Bis”, który usytuowany będzie na odcinku pomiędzy węzłami „Przyczółkowa” i „Wał Miedzeszyński”.
– urządzeń ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.

źródło: GDDKiA/www.gddkia.gov.pl, S2 węzeł Puławska fot. Łukasz Jóźwiak

 

Share